Chrysler’s Stow ’n Go nader bekeken


25 mrt 2010

Chrysler’s Stow ’n Go nader bekeken

Het mes van het Stow ’n Go systeem snijdt aan twee kanten. Je kan heel eenvoudig de stoelen in de bodem van de auto laten verdwijnen en daarnaast heb je als je de stoelen wel gebruikt extra diepe laadruimte achterin de auto en bij de voorstoelen ook grote ruimtes voor bagage. Ik rij zelf in een Renault Espace en moet eerlijk bekennen dat als ik deze wil omturnen tot een auto zonder stoelen achterin je toch echt even bezig bent en goed moet nadenken over de logistiek van waar je de stoelen vervolgens tijdelijk bewaard. Daarnaast kom ik achter, ook al is het een Grand Espace, extra laadruimte wel handig.

Sinds 2005 zie je trouwens in steeds meer auto’s systemen ontstaan om stoelen in de bodem van de auto te laten verdwijnen. Bijvoorbeeld Mitsubishi heeft hiervoor het “Fold 2 Hide” systeem ontwikkeld en bij Dodge is het systeem verder ontwikkeld tot “Tilt ’n SlideTM“-stoelen.

Onderstaand stap voor stap de afbeeldingen:
Als de stoelen in gebruik zijn kunnen de ruimtes voor de stoelen, die afgedekt zijn met een bodempanelen, gebruikt worden voor opslag. Als je de stoelen op wil bergen dan moeten de bodempanelen naar voren bewegen.

Met de hendel aan de zijkant van het zitgedeelte kan je de rugleuning naar voren bewegen.

De armsteunen moeten parallel aan het de rugleuning van de stoel worden geplaatst en de hoofdsteun moet ingeklapt zijn.

In de panelen in de vloer is een eenvoudig te liften stuk gemaakt waarmee je de vloerpanelen omhoog kan trekken.

Met het hendeltje op het achterste paneel kan je vervolgens de vloerpanelen opklappen.

Nu is de ruimte open voor de stoel in op te ruimen of eventuele bagage in te plaatsen!

Aan de achterzijde van de stoel zit een koord waarmee je de stoel in de ruimte kan laten zakken.

De stoel moet je vervolgens langzaam laten zakken…

…totdat deze helemaal in de ruimte is verdwenen.

Ten slotte moeten de vloerpanelen weer teruggeplaatst worden.