Terug naar de resultaten

Model in detail

Chevrolet Orlando 1.8 LS

  • Chevrolet Orlando
  • Chevrolet Orlando
  • Chevrolet Orlando
  • Chevrolet Orlando
  • Chevrolet Orlando
  • Chevrolet Orlando
  • Chevrolet Orlando

Uitvoeringen

Nieuwprijs € 23,395
Zitplaatsen 7
Brandstof Benzine
Carrosserie MPV
Acceleratie 11.6 s. (0-100 km/h)
Energielabel C
Topsnelheid 185 km/h
Uitgekomen 2011 (2011 - ...)

De Chevrolet Orlando is vanaf 3 maart officieel beschikbaar in Nederland. In onze modellendatabase zijn twee modellen opgenomen de 1.8 LS (instapmodel benzine) en de 2.0D LS (instapmodel diesel). Voor meer informatie over de Chevrolet Orlando verwijzen we naar:
http://www.nl.chevroletorlando.eu

Highlights

Carrosserie MPV
Aantal deuren 5
Transmissie Handgeschakeld, 5 versnellingen
Gemiddeld verbruik 7.3 l / 100 km
Verbruik stad 9.7 l / 100 km
Verbruik snelweg 5.9 l / 100 km
Standaard 7 zitplaatsen? nee
Aantal zitplaatsen 7
Brandstof Benzine
Inhoud brandstoftank 64 l
Energielabel C
CO2-uitstoot 172 g/km
Parkeersensor voor
Parkeersensor achter
3e zitrij (bank)
3e zitrij (stoelen)
Getint glas

Algemeen

Nieuwprijs € 23,395
Datum prijslijst
Kosten rijklaarmaken € 650
BPM kosten € 5.764
Topsnelheid 185
Acceleratie 11.6 s. (0-100 km/h)
Jaar 2011 (2011 - ...)
Leverbaar? Ja
Wegenbelasting / 3 mnd € 193 - € 221

Afmetingen & gewicht

Afmetingen (l x b x h) 4,652 x 1,875 x 1,633 mm
Wielbasis 2,760 mm
Spoorbreedte Voor: mm
Achter: mm
Ledig gewicht 1,503 kg
Laadvermogen 657 kg
Max. toelaatbare massa kg
Bagageruimte Min. 89 l - max. 1,499 l
Gewicht aanhanger geremd 1,100 kg
Gewicht aanhanger ongeremd 750 kg
Schuifdeuren Rechts?
Links?
Achterdeur Enkel?
Dubbel?

Motor & aandrijving

Aantal cilinders 4
Kleppen per cilinider 4
Cilinderinhoud 1,796 cc
Boring x slag
Compressieverhouding
Max. vermogen 141 PK / 6,200 tpm
Max. koppel 176 / 3,800 tpm
Brandstofsysteem
Turbo nee
Intercooler nee
Aandrijving Voor
Remmen voor
Remmen achter
Bandenmaat voor 215/60R16
Bandenmaat achter 215/60R16
Velgmaat 16 inch
Draaicirkel 11.3 m

Veiligheid

ABS remsysteem
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Zij-airbags
Zij-airbags achter
Hoofd-/gordijn-airbags
Knie-airbags
NCAP passagier
NCAP kinderen
NCAP voetganger
Tractiecontrole
Alarm
Lendesteun
Bandenspanningscontrolesysteem

Comfort & bekleding

Centrale deurvergrendeling nee
Elektrische ramen voor
Elektrische ramen achter
Airconditioning
Automatic Climate Control
Cruise Control
Stuurbekrachtiging
Stuur in hoogte verstelbaar
Elektrisch verstelbare verstelbaar
Stoelverwarming
Bekleding
Meerprijs lederen bekleding

Garantie

Algemene garantie
Garantie op de carrosserie
Garantie op de lak
Kilometers garantie

Door Kamman op 13 augustus 2012

Ik heb met de auto ondertussen ruim 27000 km gereden. Dit is mijn 2e review. Mijn 1e was vlak na de aanschaf van de Orlando. Nog steeds ben ik blij met de keuze voor de Chevrolet Orlando. Het is helaas wel een auto die je weinig ziet op de Nederlandse wegen. Wel zie je vooral mannen die bewonderswaardig naar de auto kijken. Veel complimenten ontvangen wink Nog geen problemen gehad. Binnenkort voor de 30000 km beurt. Auto rijdt nog steeds lekker. Erg pittige motor, waarbij je moet oppassen dat je niet te snel rijdt. Je zit erg makkelijk op de 150 km/u.
Ervaring wat betreft de zitplaatsen
Zitplaatsen blijven goed. Geen slijtage of verzakkingen. Heb 2 kinderstoelen en 1 stoelverhoger (met rug) op de middelste rij en dat past goed. Geen problemen met de ruimte. De 3e zitrij wordt regelmatig gebruikt en het soms een strijd wie daar wil zitten. Zelfs een persoon van 2 meter kan er zonder problemen zitten.
Pluspunten
Ruim van binnen. Sterke, soepele motor.
Minpunten
Pianolak middenconsole blijft makkelijk stof op liggen en is dan zichtbaar aanwezig. Zou je dagelijks moeten afstoffen.
Kamman zou dit model wel aanbevelen aan vrienden.

Door Kamman op 22 maart 2012

Fantastische auto. Stoer uiterlijk door de grote voorkant. Zijruiten 3e zitrij zijn wel wat klein. Prima wegligging. Erg ruim van binnen. Berijdersstoel kan ver naar achteren.
Ervaring wat betreft de zitplaatsen
Zitplaatsen zijn prima. Stoelen op de 3e zitrij zijn makkelijk omhoog te klappen en zitten redelijk. Na lange afstand rijden zonder zit/rug problemen uitstappen (voorstoelen). Kinderzitjes makkelijk te plaatsen.
Pluspunten
De diesel rijdt heerlijk. Afstanden zijn geen probleem. Veel hoofdruimte. USB aansluiting. Motorkap is te zien tijdens het rijden. Bij de meeste auto's is de motorkap niet te zien en is de afstand naar de voorzijde van de auto wat moeilijk in te schatten.
Minpunten
Geen telefoonvoorbereiding. Berijdersstoel kan ver naar achteren. Zelfs zover dat , samen met de hoogte verstelling, op de tweede zitrij geen beenruimte meer aanwezig is. (te) Smalle armleuning berijderstoel
Kamman zou dit model wel aanbevelen aan vrienden.

Chevrolet Orlando 1.8 LS nieuws

Chevrolet Orlando haalt hoge score in crashtest

Chevrolet Orlando haalt hoge score in crashtest

Door: Janno Roele

De nieuwe Chevrolet Orlando zevenzitter (alsmede het kleine zusje de Aveo hatchback) heeft de maximale score van vijf sterren behaald in de belangrijke EuroNCAP (European New Car Assessment Program) test. De Chevrolet Orlando kreeg 80 van de 100 punten toegekend. Weer een argument om deze als serieuze 7zitter te zien!

Lees verder - 2 reacties
AutoRAI 2011: Chevrolet

AutoRAI 2011: Chevrolet

Door: Janno Roele

De nieuwe ruime Captiva was een primeur bij Chevrolet. Met een robuuste uitstraling en veel ruimte een nieuwe stap voor dit model van Chevrolet. Wat opvalt, is dat vooral de binnenkant sterk verbeterd en volwassenen is geworden. Daarnaast was uiteraard de Orlando present. Deze standaard al 7zitter geleverde auto gooit hoge ogen.

Lees verder

Chevrolet Orlando 1.8 LS video's

http://www.youtube.com/v/olXSiBJPk34