In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Chrysler’s Stow ’n Go nader bekeken

maart 25, 2010, door Janno Roele

Sinds 2005 is het mogelijk om je Chrysler Voyager of Dodge minivan's uit te rusten met het Stow 'n Go systeem voor de stoelen en op de huidige modellen is het een standaard accessoire. Dit is een heel handig systeem waardoor je heel eenvoudig je 7zitter kan omturnen naar een auto meer indrukwekkende laadruimte. Door het Stow 'n Go systeem heb je dan wel altijd je stoelen aan boord. Volgens Chrysler is er 18 maanden aan ontwikkeld en is er 400 miljoen dollar aan ontwikkelkosten nodig geweest om alles passend te maken. Tijd om eens te kijken en te beschrijven hoe het systeem werkt!

Het mes van het Stow 'n Go systeem snijdt aan twee kanten. Je kan heel eenvoudig de stoelen in de bodem van de auto laten verdwijnen en daarnaast heb je als je de stoelen wel gebruikt extra diepe laadruimte achterin de auto en bij de voorstoelen ook grote ruimtes voor bagage. Ik rij zelf in een Renault Espace en moet eerlijk bekennen dat als ik deze wil omturnen tot een auto zonder stoelen achterin je toch echt even bezig bent en goed moet nadenken over de logistiek van waar je de stoelen vervolgens tijdelijk bewaard. Daarnaast kom ik achter, ook al is het een Grand Espace, extra laadruimte wel handig. Sinds 2005 zie je trouwens in steeds meer auto's systemen ontstaan om stoelen in de bodem van de auto te laten verdwijnen. Bijvoorbeeld Mitsubishi heeft hiervoor het "Fold 2 Hide" systeem ontwikkeld en bij Dodge is het systeem verder ontwikkeld tot "Tilt 'n SlideTM"-stoelen. Onderstaand stap voor stap de afbeeldingen: Als de stoelen in gebruik zijn kunnen de ruimtes voor de stoelen, die afgedekt zijn met een bodempanelen, gebruikt worden voor opslag. Als je de stoelen op wil bergen dan moeten de bodempanelen naar voren bewegen.
Met de hendel aan de zijkant van het zitgedeelte kan je de rugleuning naar voren bewegen.
De armsteunen moeten parallel aan het de rugleuning van de stoel worden geplaatst en de hoofdsteun moet ingeklapt zijn.
In de panelen in de vloer is een eenvoudig te liften stuk gemaakt waarmee je de vloerpanelen omhoog kan trekken.
Met het hendeltje op het achterste paneel kan je vervolgens de vloerpanelen opklappen.
Nu is de ruimte open voor de stoel in op te ruimen of eventuele bagage in te plaatsen!
Aan de achterzijde van de stoel zit een koord waarmee je de stoel in de ruimte kan laten zakken.
De stoel moet je vervolgens langzaam laten zakken...
...totdat deze helemaal in de ruimte is verdwenen.
Ten slotte moeten de vloerpanelen weer teruggeplaatst worden.

Foto's

3 Reacties

  • Mart Nieuwburg schreef:

    Geweldige auto zo een Journey.
    Op LPG ook nog te betalen.

  • hjkroneman schreef:

    Ik sta op punt een Dodge journey aan te schaffen(gebruikt). Iemand ervaring met deze auto?

    HJ

  • Arno schreef:

    Ik heb in de plaats waar je de 2 captain seats kunt laten verdwijnen , 2 gastanks van 40 ltr laten inbouwen, op deze manier is het rijden van deze auto enigszins betaalbaar te maken.
    Totale inbouw kostte €2500 en had ik binnen 5 maanden eruit.
    De actieradius op LPG is +/- 400 km, op de Duitse Autobahn +/- 360 km.

    Arno

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: Mitsubishi Grandis 7zitter Limited Edition (24 March 2010)

Nieuwer artikel: Nieuwe Seat Alhambra komt eind 2010 (26 March 2010)

Geef je mening

Van welke klassieke zevenzitter zou een remake moeten komen?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen