In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

De Toyota Prius+ is standaard een 7zitter

maart 1, 2011, door Janno Roele

Eerder gingen er al berichten de ronde dat de Prius+ als Alpha door het leven zou gaan en was het alleen nog maar een gerucht dat het een zevenzitter zou gaan worden. Hier is nu dus een einde aan gekomen. Door het gebruik van de lithium-ion accu’s is het voor Toyota mogelijk in de Prius+ de accu tussen de voorstoelen verstoppen, hierdoor ontstaat er ruimte achterin voor twee extra zitplaatsen. Ten opzichte van de standaard Prius biedt de Prius+ vijftig procent meer binnenruimte. Technisch maakt de Prius+ gebruik van dezelfde aandrijflijn als de ‘normale’ vijfpersoons versie. Er is dus ook voor de Prius+ keuze uit vier rijstanden; volledig elektrisch, Eco, Normal en Power. Omdat Toyota nog niet heeft verklapt hoe zuinig de nieuwe Prius is weten we nog niet of het de eerste wegenbelastingvrij en met veertien procent bijtelling te rijden zevenzitter is. Wanneer het model in de showroom te bewonderen is blijft onduidelijk. Het zal nog wel even duren!!!

Foto's

3 Reacties

  • Janno Roele schreef:

    Lees ook het laatste artikel over de Prius wagon op 7zitter:
    http://www.7zitter.nl/weblog/detail/toyota-prius-wagon-goed-voor-milieu-en-portemonnee/

  • pruisfan schreef:

    Las dit op Autoweek, doe er je voordeel mee…

    In de eerste helft van 2012 krijgen de Prius en Prius Plug-in gezelschap van een ruimere broer; de Prius Wagon. Ook deze variant, die in andere landen overigens Prius+ of Prius V (Amerika) heet, is in Frankfurt voor het eerst op het Europese vasteland te bewonderen. Hoewel de auto 8,5 centimeter hoger en 15,5 centimeter langer is dan z’n familieleden en plaats biedt aan maximaal zeven personen, stoot hij toch een keurige 99 gram CO2 per kilometer uit. Onder de huidige belastingregels valt de MPV-achtige Prius dus binnen de grenzen voor veertien procent bijtelling.
    Toyota claimt dat de Wagon helemaal afzonderlijk van de vijfpersoons Prius is ontwikkeld, maar de zevenzitter profiteert wel van de bekende Hybrid Synergy Drive aandrijflijn. Dat betekent dus een elektromotor van 60 kiloWatt én een 98 pk sterke 1,8-liter benzinemotor, waarmee de Wagon in 11,8 seconden vanuit stilstand op honderd kilometer per uur zit en een topsnelheid haalt van 170 km/h. De Wagon maakt als eerste Prius zónder stekker gebruik van compactere lithium-ion batterijen. Mede door het compactere accupakket belooft Toyota dat de Prius Wagon nog tweehonderd liter aan bagageruimte over houdt met alle zitplaatsen in gebruik. Met de achterste twee zitplaatsen in de vloer geklapt groeit die ruimte tot 505 liter.

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/17542/toyota-heeft-prius-familie-compleet

  • Cliff schreef:

    Toch helemaal geen zicht rondom, met die naar achteren toe steeds kleiner wordende ramen…..jammer dat je dat steeds meer ziet bij vooral Toyota….

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geef je mening

Van welke klassieke zevenzitter zou een remake moeten komen?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen