In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Een derde bank voor iedere station: de Uniklapbank of Univastbank

juni 8, 2010, door Janno Roele

De Uniklapbank of Univastbank is een product wat is ontwikkeld door een garagebedrijf in Veenendaal: Garage Geurtsen. Het is een universele oplossing voor een derde bankje in de achterbak van je stationwagen. Heb je dus de extra zitplaatsen nodig en heb je al een station dan is dit een optie. Voordeel van de station t.o.v. de meeste echte 7zitters is dat de station vaak een stuk zuiniger in het verbruik is. Voor 975 euro heb je de derde bank en wordt deze ook voor je ingebouwd. Het inbouwen wordt uitsluitend gedaan door Garage Geurtsen zelf. Veiligheidsredenen worden hiervoor aangegeven op de site dus zelf inbouwen wordt afgeraden. Op zich kan je de bankjes ook op marktplaats vinden maar wees dus voorzichtig met inbouwen. Voordeel van de Uniklap is dat je deze kan inklappen en hierdoor weer voor een belangrijk deel van je laadruimte kan genieten. Heb je dit niet nodig dan kan je de Univast overwegen die niet inklapbaar is en daardoor 300 euro goedkoper.

De derde bank wordt in de achterbak gemonteerd wat nadelen met zich meebrengt. Vaak wordt de laadruimte van de auto gezien als een kreukelzone voor als er iemand achterop knalt. De derde bank wordt in deze kreukelzone geplaatst. Wat ook voor de Volvo V70 een nadeel was, gaat hier ook op en dat is dan de veiligheid van de passagiers op de derde zitrij. De bank is alleen beschikbaar voor kleinere kinderen. Tot een jaar of 9 moet je ermee uit de voeten kunnen maar daarna worden kinderen toch echt te groot en moet je een volwaardige 7zitter aanschaffen. Wat daarnaast nergens hard wordt vermeld is of het een RDW goedgekeurde oplossing is. Dus voor je tot aanschaffen overgaat laat je nog eens goed adviseren door deze instanties.

Al met al biedt de Uniklapbank of Univastbank een relatief goedkope oplossing om van je station een 7zitter te maken. Deze oplossing maakt het spectrum 7zitters ineens een stuk groter en interessanter. Veelal hoef je niet meer over te gaan tot het daadwerkelijk aanschaffen van een 7zitter om toch 7 personen te vervoeren. Er zitten ook nadelen aan de oplossing, denk bijvoorbeeld aan de veiligheid. Het blijft een lastige afweging lijkt mij. Laat in ieder geval hier ervaringen achter als reactie op dit artikel… Tenslotte als je tot aanschaf overgaat nog wel even aandacht voor je inzittendenverzekering.

Meer informatie:

Foto's

3 Reacties

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: Renault-Nissan aast op SsangYong (07 June 2010)

Nieuwer artikel: Uniklapbank of Univastbank – deel 2 (regels en kreukelzone) (11 June 2010)

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen