In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Facelift Renault Espace vanaf 40.990

juli 11, 2012, door Janno Roele

het uiterlijk Net als bij alle andere Renaults is er een groter logo op de grille dat verticaal is geplaatst op een brede zwarte strip met chromen randen. De nieuwe wieldoppen ‘Hurlingham’ of de lichtmetalen velgen ‘Monterey’ en ‘Dark Eptius’ geven de Espace een mooie uitstraling. In het interieur is het kenmerkende dashboard van de Espace bij de Initale Paris uitvoering voorzien van siernaden. De Espace innoveert met een nieuw soort bekleding met een vocht- en olieafstotende coating. Renault is de eerste autoconstructeur die de stof “Teflon Automotive High Protection” levert. De Teflon coating beschermt iedere stofvezel zonder dat deze er anders gaat uitzien of aanvoelen. Functioneel veranderd er niets en de zeven stoelen blijven dezelfde functie houden zoals nu ook al in de huidige Espace het geval is. Dit blijft veel flexibiliteit geven aan deze ruimte 7zitter. Daarnaast is de vernieuwde Espace alleen als Grand Espace verkrijgbaar. Nieuw is ook de achteruitrijdcamera in de Espace die het achteruitrijden eenvoudiger maakt. Het weergegeven beeld, in kleur, verschijnt op het navigatiescherm in het middengedeelte van het dashboard. Motoren In de versie met 150 pk stoot de 2.0 dCi, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak, voortaan 150 gram CO2/km (-20 gram) uit en verbruikt hij 5,7 l/100km (-0,8 liter). De 2.0 dCi met 150 of 175 pk, gekoppeld aan een 6-traps automaat, stoot 169 gram CO2/km (-20 gram) uit en verbruikt 6,4 l/100 km (-0,8 liter). Voor de 2.0 dCi betekent dat een vermindering van 1,7 l/100 km en 27 gram CO2/km in zes jaar tijd, sinds de lancering van de 2.0 dCi op de Espace in 2006. De uitstoot van de 2.0 turbo (benzine) is teruggebracht tot 198 gram CO2/km (-6 gram) en het verbruik tot 8,5 l/100 km (-0,3 liter). Alle motoren in de Espace zijn vanaf nu voorzien van een groen B of C-label.

Foto's

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: 7zitter Barometer tweede kwartaal 2012 (03 July 2012)

Nieuwer artikel: Toyota Sienna Minivan onbekend en onbemind? (02 August 2012)

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen