In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Groot geschapen…

maart 18, 2010, door Patrick de Veer

Veel ruimte, dat krijg je als je een MPV met een lange wielbasis kiest. Reden dus om na te gaan wat onze huidige hoofdrol speler op dat punt te bieden heeft. Allereerst kan hij worden ingericht voor het vervoer van maximaal zeven personen. Is toch een ‘must’ voor onze site. Bij volle bezetting heeft de Trans Sport twee zitplaatsen voor, drie in het midden en twee op de achterste rij. Chevrolet leverde net als Mr T’s GMC als alternatief twee stoelen met armleuningen, zogenaamde – captains chairs – op de middelste rij. Achter vind je een in gelijke delen neerklapbare bank tevens voorzien van een drietal gordels. De naam Multi Purpose Vehicle doet de Trans Port zeker eer aan. Er kan veel gedaan worden met het zitmeubilair achterin. De stoelen en banken achterin kunnen verwijderd worden. De twee – gelijke – delen van de achterbank kunnen – afzonderlijk – naar voren schuiven, zodat er achterin meer bagageruimte ontstaat. Ook is het mogelijk de rugleuning achter in delen neer te klappen waardoor er tafeltjes ontstaan. Om aan te geven dat er echt ruimte is: Hoe je ook zit in de -captains chairs – op de middelste rij, er is voeldoende ruimte voor je benen en hoofd.

Zoals de meeste MPV’s had de Chevy al grote schuifdeuren links en rechts om makkelijk op de tweede zitrij terecht te komen. Als je tussen de middelste zetels loopt, beland je gemakkelijk op de achterste rij, hoewel ze minder comfortabel zitten dan de voorste twee rijen. Een lange wielbasis betekent achter de derde zitrij een extra ruimte waar menige wagen u tegen zegt. Er is zeker nog ruimte voor vier grote koffers.

Voordat we wat berijders laten vertellen hoe zij deze Typisch Amerikaanse wagen ervaren wil ik nog wel kwijt dat deze wagen na wat ‘pimpen’ er best leuk uit kan zien. Dat kan je op de foto’s hieronder wel zien. De Trans Sport heeft een V6 met een flinke inhoud. Hij is standaard voorzien van ABS, twee airbags, airconditioning een radio/cassettecombinatie en niveauregeling, cruise control, elektrisch bedienbare ramen vóór, elektrisch verstelbare buitenspiegels, een in hoogte verstelbaar stuur en radiobediening op dat stuur. Dus zoals het een Amerikaan behoort, behoorlijk ruim en compleet!!

wat berijders vinden:

‘ Wegligging is duidelijk amerikaans, veel comfort bij rechtuit maar in bochten moet je heel rustig rijden. Dit type auto nodigt ook niet echt uit tot sportief bochtenwerk’

‘Deze transporter is in mijn ogen een mooie en tijdloze verschijning en heeft een heerlijk klinkende krachtige motor. ben trots als ik rij’

‘De inruilwaarde van deze zeer goede auto is nog slechts € 4.500,00 en er is eigelijk momenteel geen enkele auto op de markt die deze Transsport kan vervangen. Luxe/verbruik/power/bedrijfszekerheid/laadvermogen/prijs.’

‘Af en toe moet ik 2.54m lange alu carosserie onderdelen laden in Engeland en dit gaat perfect met de Transsport die onmiddelijk van luxe 7 plaatsen in een 2 plaatsen met een zee van laadruimte wordt omgetoverd. En met zijn ‘geringe’ hoogte van mider dan 1.85m kan ik met het goedkoopste ticket naar Engeland.’

‘Ik rij nu 7 jaar met deze auto, ik was van plan om hem na een jaar er weer uit te doen, gezien mijn ervaring met anmerikaanse auto’s. Achterin een mooie grote ruimte voor onze New Foundlander, hij geniet van zijn eigen airco. Naar mijn idee en ervaring de beste UPV ooit gebouwd. ik hou hem nog jaren en koop er waarschijnlijk nog een tweede bij.’

‘Perfecte reisauto, veel ruimte en comfort. We hebben veel plezier met deze auto. Laatst nog met 4 volwassenen, 1 baby, kinderwagen, skies etc etc wezen skien. En nog ruimte over! Super!’

‘Inruilen vindt ik jammer, het is zo een geweldige auto en wil ik er iets voor terug wat ik in gedachte heb (GMC Yukon / Lincoln Navigator) moet ik zeker 20K tot 30K bijbetalen.’

‘Dus heb je veel kids en een hond zoals ik :kopen zo een chevy!! Uiteraard even goed vergelijken er is veel kaf onder het koren.’

‘Auto rijdt nog steeds perfect en is een echt werkpaard als het moet,de complete houtvoorraad voor de komende winter van de houtkachel zijn probleemloos vervoert in de laadbak. Stoelen er uit en laden maar,de luchtveering houd hem mooi recht.’

‘Op vakantie? ideaal geen gedoe met boxen op het dak alles gaat er in,incl hondenkooi en kinderwagen.’

‘Het is een auto om mee te reizen cruisen ,wat je niet moet doen is scheuren.’

‘Ik hoop hem nog lang te kunnen gebruiken,want voor een groot gezin is het ideaal.’

‘Ik heb in 2003 een Trans Sport 3.4 uit 2001 gekocht met 98.000 op de teller. Inmiddels staat die op 245.000. Veel geduvel gehad met LPG installatie (altijd brandde het motormanagementlampje) verder minpunt is de kleine accu (eigenlijk niet meer dan een condensator. Heb op vakantie ook wel enkele malen met een lege accu gestaan. Inmiddels vervangen. Recent defecte koppakking en ingezakte zuigers gehad (door de hitte van LPG verbranding wsl.) Plaatwerk voor roest wat onder de lak;
maar… ik wil hem niet kwijt, want het is een fantastische wagen en hij wordt niet meer gemaakt’

Foto's

8 Reacties

  • Henk schreef:

    Hoi, vroeger ook een trans sport gehad toen een paar voyagers en ja sinds kort een Pontiac Montana sv6
    Uit 2009 de opvolger van de trans sport en deels gelijk aan de Opel Sintra met een heerlijke v6 van 240 pk
    Wel omgebouwd naar grijs kenteken voor mijn bedrijf en ben nu bezig hem op te graden o.a. Ingebouwde 2din navigatie, niveau regeling op de achteras, leren stoelen en zo nog wat leuke dingen
    Grt Henk

  • Avi schreef:

    Ik heb zelf ook een Chevrolet Trans Sport. Het is de meest geweldige wagen die ooit gehad heb.
    Staat inmiddels bijna 3 ton op. De versnellingsbak is al een keer vervangen en de koppakking heb ik inmiddels ook al gehad. Dure reparaties maar een alternatief heb ik niet. Airco doet het inmiddels ook weer. 2012 was een duur jaar maar het blijft het nog steeds waard.
    De 2 achterstoelen heb ik vervangen door een bank zodat het een 8 zitter geworden is.
    De grote achterbak blijft iedereen steeds verbazen net zoals dat je nog steeds ruim kan zitten met zijn achten.

  • piet88 schreef:

    Ook een Chevrolet transport…. koelvloeistof loopt er uit! Advies gehad om niet meer te repareren i.v.m koppakking eventueel gescheurde cilinderkop. Dilemma maken of inruilen, we zijn er aan verknocht.
    Wie weet wat de kosten zijn die we moeten maken voor deze reparatie? Graag een reactie,
    Groet Piet

  • belumcukur schreef:

    Ik heb er eentje uit 2003, gekocht in 2006 met toen 183.000 op de teller en nu 298.000. Ik zit af en toe rond te kijken voor een nieuwe wagen omdat hij her en der hapert (koelvloeistof spoot eruit op vakantie, versnellingsbak wordt wat haperig, en een jaar geleden al een hele dure reparatie van de lpg-installatie gehad) en de wegenbelasting tikt aan, 130 per maand. Maar er is geen enkel gelijkwaardig alternatief. Dus zolang hij mij niet in de steek laat, rijd ik nog even door. Inruilwaarde is inmiddels nihil dus ik heb toch weinig te verliezen. En…. hij rijdt zo lekker! Met vier kinderen, twee volwassenen en flink wat bagage op vakantie is geen probleem en je hoeft geen lijkkist op je dak te gooien (hoewel dat wel makkelijk kan met de standaard opgebouwde imperial). O ja, ik vergeet rare details nog te vermelden als de compressor met de lange slang erbij waarmee je je eigen banden kunt oppompen. Met een lekke band langs de weg? Gewoon oppompen en naar een garage rijden, red je net als het geen klapband is. Zucht. Ik hoop echt dat ‘ie het nog een tijdje volhoudt.

  • Patrick de Veer schreef:

    Het is Trans Sport zoals ik het had vernomen….de nadruk moet liggen op Sport….dat merk je wel als je de S op de automaat probeert….:-)

  • Patrick de Veer schreef:

    als je er idd oplet….zijn er erg veel van… De Trans sport van Pontiac is het zusje zeg maar.

  • Janno Roele schreef:

    Ik moet je eerlijk zeggen dat na het lezen van je artikel ik toch echt met andere ogen kijk naar alle Transsport’s die ik zie rijden… Zijn er best veel trouwens.
    Is het trouwens hetzelfde als de Transsport van Pontiac? Ja toch?

  • Frits Jongejans schreef:

    Is het nu Trans sport of Transsport? De laatste kan ik plaatsen want je kan veel transporteren alleen de dubbele s snap ik dan niet. Dan is het zeker toch twee woorden en Trans Sport… Hmmm leg die Sport eens uit dan? Toch alleen ruimte?

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen