In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Laadgedrag van Plug-in Hybride heel bepalend

januari 6, 2014, door Janno Roele

In een persbericht van Toyota wordt er het volgende over geschreven: Berijders van een Toyota Prius Plug-in Hybrid laden hun auto vrijwel dagelijks thuis op. Dat blijkt uit de oplaadstatistieken van The New Motion; de organisatie die zorgt voor de plaatsing én werking van oplaadpalen (‘lolo’s’) bij de berijders thuis. Deze lolo’s maken onderdeel uit van het Oplaad Service Pakket dat bij elke Toyota Prius Plug-in Hybrid wordt geleverd. Hierdoor kan de berijder van elke Prius Plug-in Hybrid maximaal elektrisch rijden. Gemiddeld laadt een Prius Plug-in Hybrid rijder zijn auto 25 keer per maand thuis op. Via zijn thuislolo ’tankt’ men gemiddeld 60 kWh per maand aan stroom, goed voor zeker 5.000 elektrische kilometers per jaar. Een kwart van de berijders laadt zelfs gemiddeld 42 keer per maand thuis op; hiermee kan zelfs zo’n 8.000 kilometer elektrisch worden gereden – en dus zonder uitstoot. Dat staat nog los van het oplaadgedrag van deze berijder op andere locaties, zoals bij het werk of op openbare plaatsen zoals winkelcentra of parkeergarages. Vaker laden = lager benzineverbruik Hoe vaker een stekkerhybride auto als de Toyota Prius Plug-in Hybrid wordt opgeladen, hoe lager zijn benzineverbruik is. De ervaring leert dat extreem lage verbruikscijfers hierdoor mogelijk zijn. Prius Plug-in Hybrid: altijd Oplaad Service Pakket Toyota dringt er daarom bij werkgevers en leasemaatschappijen sterk op aan berijders van een stekkerhybride te sturen op hun oplaadgedrag. Zelf heeft Toyota al haar verantwoordelijkheid genomen door elke Prius Plug-in Hybrid te leveren met een Oplaad Service Pakket. Hierdoor ben je als berijder verzekerd van een oplaadpunt thuis. Bovendien krijgt elke Prius Plug-in Hybrid zowel een oplaadsnoer voor een oplaadpunt op straat én thuis (de ‘Mennekes-stekker’) àls een oplaadsnoer voor een regulier stopcontact. Die maatregelen samen zorgen ervoor dat het maximaal elektrisch rijden van een Prius Plug-in Hybrid zeer laagdrempelig is. Opladen is pure winst voor het milieu én de portemonnee ‘Uit de cijfers van The New Motion blijkt dat mensen hun auto opladen als er genoeg oplaadfaciliteiten worden aangeboden’, stelt Pieter van der Velden, algemeen directeur van Toyota-importeur Louwman & Parqui. ‘Het is dan ook zaak dat de uitrol van de openbare oplaadinfrastructuur op vol vermogen door blijft gaan. Want hoe vaker een stekkerhybride wordt opgeladen, hoe minder brandstof hij nodig heeft. En dat levert niet alleen winst op voor de portemonnee, maar vooral ook voor de luchtkwaliteit en leefbaarheid in stedelijke gebieden.’ Plug-in Hybrids zijn noodzaak voor doorbraak elektrisch rijden De Plug-in Hybrids zijn noodzakelijk voor de doorbraak elektrisch rijden in Nederland. Deze auto’s worden door hun grote actieradius of range beter geaccepteerd en zorgen daarmee voor versnelling van de noodzakelijke infrastructuur. Bron: http://pers.toyota.nl/persbericht/prius-plug-in-hybrid-rijders-laden-iedere-dag-thuis-op/155/

Foto's

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: Toplijsten van artikelen en modellen over 2013 (02 January 2014)

Nieuwer artikel: Subaru Crossover 7 Concept (14 February 2014)

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen