In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Nieuwe motoren voor Ford Galaxy en de S-Max

september 10, 2010, door Janno Roele

De S-Max en Galaxy zijn beiden vanaf november leverbaar met de nieuwe 160 pk sterke 1.6 SCTi EcoBoost benzinemotor. Deze nieuwe, direct ingespoten krachtbron met turbo en variabele kleptiming, is gekoppeld aan een handgeschakelde 6 versnellingsbak. De S-Max is vanaf oktober tevens beschikbaar met de nieuwe 240 pk variant van de 2.0 SCTi unit. Deze benzinemotor is standaard gekoppeld aan de nieuwe PowerShift transmissie met dubbele koppeling. Het aanbod van dieselmotoren voor de S-Max als Galaxy wordt zowel aan de onder- als bovenkant aangevuld met 2 nieuwe TDCi motoren. Zo is er voor beide modellen vanaf oktober de nieuwe 115 pk variant van de 2.0 TDCi motor, die gekoppeld is aan een handgeschakelde 6 versnellingsbak. Aan de andere zijde van het spectrum staat de nieuwe 200 pk sterke 2.2 TDCi dieselmotor, eveneens gekoppeld aan een handgeschakelde 6 versnellingsbak. Nieuwe technologieën De S-Max en Galaxy zijn nu leverbaar met een aantal nieuwe technologieën die het comfort en de veiligheid van de inzittenden verhogen. Het betreft items zoals Lane Departure Warning, een automatische grootlicht assistent, Driver Alert en een nieuw navigatiesysteem met 7-inch touch screen. Prijzen De S-Max Titanium 1.6 SCTi EcoBoost gaat 35.956 euro kosten. De 2.0 SCTi Ecoboost uitvoering met 240pk en PowerShift transmissie moet 46.364 euro opbrengen. Voor de S-Max Titanium 2.0 TDCi met 115pk rekent Ford 39.060 euro. De Titanium 2.2 TDCi uutvoering mag weg voor 46.946 euro. Bij de Galaxy zijn de tarieven 38.044 euro voor de Trend 1.6 SCTi EcoBoost, 40.566 euro voor de Trend 2.0 TDCi 115 pk en 51.332 euro voor de Titanium 2.2 TDCi.

Foto's

2 Reacties

  • Patrick de Veer schreef:

    Peter,

    Helaas hebben wij zelf de 160pk nog niet kunnen testen. Staat op ons lijstje. De 1.6 16V Ecoboost Turbomotor blijkt wel een aardig staaltje te zijn van down-sizing zoals de tegenwoordige trend is. Andere reviews laten doorschijnen dat de wagen zich goed gedraagt en de automaat erg comfortabel is. Het is natuurlijk wat je gewend bent. Kom je van een Audi 3.0 bijvoorbeeld gaat het een hele andere beleving zijn. Van wat wij begrepen hebben is het een prima auto en het brandstofverbruik bij vlot rijden toch nog 1 op 14..

    Hopelijk hebben we snel een test voor onze leden.

    Groeten,
    7zitter team

  • peter schreef:

    Maar moet ik nu kiezen voor de 1.6. of de 2.0 Duratec? Gevoelsmatig heb ik zoiets: een 1.6 in zo’n grote auto, gaat dat goed komen? Of moet ik naar het koppel kijken? Graag jullie hulp/info.

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: Hij komt, hij komt, maar wanneer: Ford Grand C-Max (10 September 2010)

Nieuwer artikel: Outlander krijgt nu ook een “echte” Mitsubishi dieselmotor (13 September 2010)

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen