In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Chevrolet Orlando: Een opvallende verschijning!

maart 2, 2011, door Patrick de Veer

De positionering van de Orlando is duidelijk. Het gaat om stijlvol en om het eigentijdse design. Deze stoere cross-over richt zich op de cool jonge papa’s en mama’s. Het is tijd om een leuke auto te leveren in een toch iets minder stijlvol segment moet Chevrolet gedacht hebben. Onze eerste impressie is dat het ze gelukt is. Laten we snel verder kijken. We hebben een proefrit gepland, maar helaas niet voor de lancering van de Orlando. Dus onze rijimpressie volgt. Dus voor nu gaan we af op wat we van Chevrolet aan informatie hebben mogen ontvangen. Deze auto is bedoeld om de veelzijdigheid van de hedendaagse bestuurder te ondersteunen. In de ochtend de kids naar school brengen en in de avond je vrienden helpen met verhuizen. En dat kan allemaal met het flexibel veranderen van de laatste twee zitrijen. En dat in een handomdraai. De mogelijkheden zijn legio zoals bij vele merken. Je kan je Orlando dus helemaal samenstellen. Om al die mogelijkheden op te noemen zou erg veel zijn voor dit artikel. Wel mag gezegd worden dat de basis uitvoeringen al ruim in het jasje worden geleverd. De Orlando LS begint bij een 23.395 Euro en daarmee geeft Chevrolet de jonge ouders de kans om een ruime en tegelijkertijd stijlvolle wagen te bezitten. Tijdens onze rijimpressie zullen we meer ingaan op de motorisaties en uitrustingsniveaus. Zelf zijn we erg benieuwd naar de Diesel variant met zestrapsautomaat. Die is verkrijgbaar vanaf 34.695 Euro. Een aardig verschil met de basis uitvoering, maar zeker het ontdekken waard. Die uitvoering kan wel eens erg populair gaan worden of totaal niet. De trend is toch voordelig rijden met de hoogste comfort, ook in de files en op vakanties! Maar Dieselen heeft de laatste jaren toch wat fans verloren vanwege de hogere kosten. Wij zijn benieuwd. Voor het eerst gaat Chevrolet serieus de concurrentie aan met gevestigde orde in het Europese MPV-segment. Wij denken dat gezien het uiterlijk de Sharan, Alhambra, Galaxy en Espace het moeilijk gaan krijgen. Maar de werkelijkheid zal het laten blijken. Iets dichterbij de directe concurrentie zijn volgens ons het eigen GM neefje de Opel Zafira en de Renault Scénic. Zij zullen wel merken dat de Chevrolet Orlando zich op de markt bevindt. Zie hieronder de prijzen en prestaties die Chevrolet ons opgegeven heeft. Wil je meer weten of op de hoogte blijven van de Chevrolet Orlando: http://www.nl.chevroletorlando.eu PRIJS & ENERGIELABEL
Model Prijs excl. BTW Prijs incl. BTW BPM Consumenten prijs Energielabel
LS 1.8 € 14.815,97 € 17.631,00 € 5.764,00 € 23.395,00 C
LS 2.0D € 15.514,65 € 18.462,00 € 8.933,00 € 27.395,00 D
LT 1.8 € 15.975,63 € 19.011,00 € 5.984,00 € 24.995,00 C
LT 2.0D € 16.673,95 € 19.842,00 € 9.153,00 € 28.995,00 D
LTZ 1.8 € 17.352,10 € 20.649,00 € 6.246,00 € 26.895,00 C
LTZ 2.0D € 18.413,45 € 21.912,00 € 9.483,00 € 31.395,00 D
LTZ 2.0D AT € 16.852,00 € 20.054,00 € 14.641,00 € 34.695,00 E
LTZ+ 1.8 € 18.367,23 € 21.857,00 € 6.438,00 € 28.295,00 C
LTZ+ 2.0D € 19.427,73 € 23.119,00 € 9.676,00 € 32.795,00 D
LTZ+ 2.0D AT € 17.867,23 € 21.262,00 € 14.833,00 € 36.095,00 E
PRESTATIES
Model Brandstof Cilinderinhoud Vermogen Brandstofverbruik stedelijk Brandstofverbruik buitenstedelijk Brandstofverbruik gecombineerd
LS 1.8 Euro95 1796 cc 141 pk/104kW 9.7 l/100km 5.9 l/100km 7.3 l/100km
LS 2.0D Diesel 1998 cc 130 pk/96kW 7.9 l/100km 4.9 l/100km 6.0 l/100km
LT 1.8 Euro95 1796 cc 141 pk/104kW 9.7 l/100km 5.9 l/100km 7.3 l/100km
LT 2.0D Diesel 1998 cc 130 pk/96kW 7.9 l/100km 4.9 l/100km 6.0 l/100km
LTZ 1.8 Euro95 1796 cc 141 pk/104kW 9.7 l/100km 5.9 l/100km 7.3 l/100km
LTZ 2.0D Diesel 1998 cc 163 pk/120kW 7.9 l/100km 4.9 l/100km 6.0 l/100km
LTZ 2.0D AT Diesel 1998 cc 163 pk/120kW 9.3 l/100km 5.7 l/100km 7.0 l/100km
LTZ+ 1.8 Euro95 1796 cc 141 pk/104kW 9.7 l/100km 5.9 l/100km 7.3 l/100km
LTZ+ 2.0D Diesel 1998 cc 163 pk/120kW 7.9 l/100km 4.9 l/100km 6.0 l/100km
LTZ+ 2.0D AT Diesel 1998 cc 163 pk/120kW 9.3 l/100km 5.7 l/100km 7.0 l/100km

Foto's

7 Reacties

  • Nick schreef:

    Ik ben ook een tijdje opzoek geweest naar een 7-zitter en verschillende modellen vergeleken qua prijs, uitrusting & uitstraling. Omdat ik in belgie woon heb ik uiteindelijk voor de orlando Diesel 163pk gekozen en heb er 2 grondige testritten mee gedaan die prima zijn meegevallen je merkte zelfs niet dat je met een diesel onderweg was. Dus ik heb deze enkele dagen terug dan ook besteld, ik ben voor de LTZ+ 20D 163pk (full option) gegaan in het wit en heb er ook nog de afneembare trekhaak en privacy glass er bij genomen. Dit voor de prijs van €22000 met 5j garantie, Dus qua prijs kunnen hier niet véél merken aan tippen.

  • Anton schreef:

    Ben zelf op zoek naar een geschikte 7 zitter en zit er STERK aan te denken een orlando ls diesel met aantal opties te kopen
    heb er alleen nog niet in gereden maar ben wel blij om in belgie te wonen want wat een prijs verschil zeg heb hier een offerte gekregen voor exact 18,001 euro ( zonder opties)
    zal toch maar eens een proefrit aanvragen

  • Cliff schreef:

    Omdat de keus zo moeilijk is laat ik me misschien maar leiden door een eventuele aktie, dus als een bepaald merk er bijvoorbeeld een iPad bij kado doet….kies ik dat merk….ik weet het anders ook niet meer…. Haha 😉

  • Cliff schreef:

    Ik ben er nog helemaal niet uit, ik wil absoluut niet boven de cataloguswaarde van 30.000 euro uitkomen (op basis van 25% bijtelling). Dat beperkt de keus enorm, het liefst had ik de Chrysler Grand Voyager gehad…mijn absolute nr 1 7-zitter zeg maar. Haha maar érg ruim boven mijn budget. De Fords komen ook boven die 30.000 euro zeg maar, dus die vallen bij mij zowieso al af, helaas, want ze zijn beide zéér mooie auto’s!!!! Ik wacht nu nog even wat de Fiat Freemont gaat doen én wanneer de Zafira 2011 zijn intrede zal doen. Maar het is echt een lastige keuze!!! Zo heeft elke auto wel wat….maar…..wordt vervolgd…..

  • Jeroen schreef:

    En waar is je keus opgevallen, of heb je nog niets gekozen.
    Ikzelf ben naar de Ford S-Max (of Galaxy) aan het kijken, zijn erg ruim op de tweede zit rij en zelfs redelijk goed te doen op de laatste rij. Voordeel van de Galaxy is dat de laatste zit rij op rails staat waar door deze wat hoger en beter zit dan de S-Max, dit kan natuurlijk ook alleen omdat het dak van de Galaxy minder afloopt dan de S-Max, de S-Max daarintegen vind ik er een stuk leuker/sportiever uit zien, minder “busjes” achtig…
    Maar ik ga ook zeker even naar de Orlando kijken, als alternatief, ben benieuwd!

  • Cliff schreef:

    Ben afgelopen zaterdag naar de dealer geweest en de Orlando in het echt kunnen ervaren…maar helaas, ook deze auto vond ik op veel fronten erg tegenvallen, ik heb zelfs niet eens een proefrit aangevraagd…jammer…ik ben er nog niet uit wat voor 7-zitter het moet worden, ze hebben allemaal wel wat in de prijscategorie waarin ik zoek…. 🙁 nog 2 opties, de Fiat Freemont en de Opel Zafira Tourer 2011…ben dus benieuwd naar hun prijzen… Ik rij nu een Kia Sportage, maar ik vind het écht jammer dat die geen 7 zitter meer aanbieden. Het is echt een topmerk, heb vier jaar probleemloos rondgereden (100.000 km inmiddels, waarvan 80% stadskilometers, met alle vluchtheuvels van dien)…

  • Cliff schreef:

    Ga van de week een proefrit aanvragen, ben toch wel érg benieuwd naar deze auto, ziet er goed uit zo in het wit vind ik!! Zoektocht naar geschikte en in mijn plaatje passende (ongeveer 28.000 eurp, valt toch wel tegen hoor. Proefrit Citroën Grand C4 Picasso gehad, ziet er van binnen en buiten mooi uit, maar stoelen waren niet naar m’n zin en m’n voet kwam na het koppelen telkens tegen een bepaalde rand aan, ervaarde ik als érg hinderlijk! De Peugeot 5008 had een te veel uitstekende middenconsole, kon niet makkelijk van bestuurdersstoel met ’n hand bij het handschoenenkastje komen en van Renault Grand Scenic heb ik de achterste 2 stoeltjes nog nooit uitgeklapt gezin
    Nirt . De Opel Zafira 2010 komt bij vooralsnog als best getest uit de bus en dat terwijl ik eigenlijk absoluut nooit een Opel wilde.

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: De Toyota Prius+ is standaard een 7zitter (01 March 2011)

Nieuwer artikel: Win twee kaarten voor de Auto RAI (11 March 2011)

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen