Outlander krijgt nu ook een “echte” Mitsubishi dieselmotor


13 sep 2010

Outlander krijgt nu ook een “echte” Mitsubishi dieselmotor

De ASX is de Outlander al voorgegaan dus de kinderziektes zijn eruit. In afwijking van de ASX krijgt de Outlander niet de 1.8 maar de 2.2 liter viercilinder (de 2.2 Di-D) onder de motorkap. Deze motor is goed voor 177 pk en een koppel van 380 Nm. Voldoende om deze als zevenzitter verkrijgbare Cross-over in 9,7 tellen van stilstand naar 100 km/h te brengen en een topsnelheid te bieden van 200 km/h. Het verbruik ligt op 5,8 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 155 g/km. Volgens Mitsubishi bedraagt de daling 20 g/km ten opzichte van de PSA-motor. Voor de versie met Stop/start-techniek geldt een verdere vermindering van 10 g/km. De fabrikant koppelt het blok aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een automaat is er niet. Om die reden handhaaft de autobouwer de Franse oliestoker, waaraan namelijk een transmissie met dubbele koppeling hangt.

Tegelijkertijd met de introductie van de opgefriste diesel Outlander gaat Mitsubishi ook de 2.0 MIVEC benzinemotor verfijnen. Dat licht gemodificeerde 147 pk sterke blok is een stukje zuiniger, waardoor de CO2-uitstoot met 11 g/km daalt. Om de bestuurder op zuiniger rijden te wijzen, monteert het merk een Eco-indicator.

De prijzen van de Outlander blijven ongewijzigd. De Outlander 2.0 Invite 2WD kost minimaal € 26.999,-. De dieselversie staat voor ten minste 33.999 euro op de prijslijst.

Bron: Autovisie