In onze blogs bespreken we het laatste nieuws op het gebied van zevenzitters

Nog geen lid? Registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Blog

Renault Grand Scenic modeljaar 2012

december 1, 2011, door Janno Roele

Een uitgesproken karakter om te verleiden Als behoefte aan ruimte wordt gecombineerd met een verleidelijk design. Uitgesproken, vloeiend en dynamisch; het design van de Renault Scénic en Grand Scénic modeljaar 2012 ligt in deze lijn: origineel, modern en mooi, de voorkanten zijn opnieuw vormgegeven; de achterlichten van de Scénic zijn dynamischer gemaakt. Het luxe karakter wordt benadrukt door de stadslichten met LED-techniek, de zwartglanzende elementen, de verchroomde inzetstukken (vóór, maar ook de sierstrippen achter en aan de zijkant) en door een nieuw gamma wieldoppen en lichtmetalen wielen. Op de Grand Scénic geven het horizontalere ontwerp van de voorkant en de aanwezigheid van in de lengterichting geplaatste dakdragers (leverbaar als optie in de loop van 2012) de auto nog meer allure. Er zijn ook twee nieuwe kleuren gepland: Rouge Grenat en Bleu Majorelle. In het interieur leveren de nieuwe bekledingen (nieuwe bekledingen van stof en leder-alcantara) eveneens een bijdrage aan het luxe karakter.Na het succes van de Bose® Edition in 2011, wordt deze Série Limitée een volwaardig uitrustingsniveau. De uitrusting is zeer luxe, waarbij sportieve elegantie wordt gecombineerd met een unieke akoestische ervaring. Nieuwe motorengamma: ‘ENERGY’ Op de Renault Scénic en Grand Scénic modeljaar 2012 vullen twee nieuwe motoren de ‘ENERGY’-familie aan, een motorengamma dat rijplezier en zuinigheid combineert door het gebruik van innovatieve technologieën die grotendeels voortkomen uit de Formule 1 – waaronder het systeem voor energieregeneratie en het Stop & Start systeem.De Scénic en Grand Scénic zijn de eerste auto’s die, vanaf januari 2012, worden uitgerust met de nieuwe ENERGY dCi 110 Stop & Start dieselmotor. Deze motor biedt zowel een recordlage CO2-uitstoot (105 g CO2 / km), een 12% lager brandstofverbruik dat uitkomt op 4,1 l/100 km, en een groter motorkoppel (260 Nm, oftewel 20 Nm extra, dat beschikbaar is vanaf 1.750 t/min) ten opzichte van de huidige dCi 110 motor.Met de al leverbare ENERGY dCi 130 Stop & Start dieselmotor (113 g CO2 / km, 4,4 l/100 km, oftewel een 20% lager brandstofverbruik ten opzichte van de 1.9 dCi 130 motor die hij vervangt), beschikken de Scénic en Grand Scénic over de twee beste dieselmotoren van hun klasse, die rijplezier combineren met de laagste uitstoot van de markt. Hiermee vallen de nieuwe ENERGY range dieselmotoren beide in de 20% bijtellingscategorie voor zakelijke rijders, ook na 1 juli 2012.De Scénic en Grand Scénic krijgen in het voorjaar van 2012 ook de nieuwe ENERGY TCe 115 benzinemotor (vanaf 135 g CO2 / km en een verbruik dat 20% lager ligt ten opzichte van de 1.6 16v 110 pk, oftewel 1,6 l/100 km minder). Deze motoren helpen de Renault Scénic en Grand Scénic de doelstelling te halen die Renault heeft gesteld om de beste van Europa te worden op het gebied van CO2-uitstoot, en dit zonder in te boeten aan rijcomfort. Technologie Betaalbare technologieën ten behoeve van het comfort en de rustMeer veiligheid in dagelijks gebruik, gemakkelijker rijden en een maximaal comfort aan boord zijn meer dan ooit prioriteit voor Renault.De Renault Scénic en Grand Scénic zijn de eerste auto’s van het Renault-gamma met het Visio System. Het Visio System helpt de bestuurder alert te blijven en verbetert het zicht ’s nachts door middel van twee functies. Ten eerste, de waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook: een camera ziet de lijnen van de rijstroken en waarschuwt de bestuurder met een geluidssignaal als hij de lijn onopzettelijk overschrijdt. Ten tweede, het automatisch groot licht: dezelfde camera ziet de lichten van auto’s die zich in de buurt bevinden en de verlichte gebieden en past de verlichting van de auto hier automatisch op aan (groot licht / dimlicht). Nieuwe standaard diensten verbeteren het rijden en het leven aan boord nog meer. Hill start-assist garandeert de bestuurder dat zijn auto niet naar achteren rijdt bij het wegrijden op een helling. De Scénic en Grand Scénic behouden ook alle technologieën die tot nu toe hebben bijgedragen aan hun succes: het plezier van geluid op maat met het Bose® audiosysteem en het Carminat TomTom® navigatiesysteem en de LIVE Services met onder andere HD Traffic. De zakelijke klanten blijven niet achter: Renault helpt hun werk gemakkelijker te maken. Fleet Asset Management Systeem voor het dynamisch beheer van het wagenpark is een unieke service voor leasemaatschappijen en fleetowners. Dit systeem is optioneel leverbaar en levert de zakelijke klant dagelijks rond de dertig gegevens (afgelegde kilometers, verbruik, oliepeil…) die nuttig zijn voor het beheer van zijn wagenpark en de kosten.

Foto's

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in!

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ouder artikel: Review Renault Grande Espace (19 November 2011)

Nieuwer artikel: Toplijsten van artikelen en modellen over 2011 (04 January 2012)

Geef je mening

Voor welke energiebron zou u kiezen bij de aanschaf van een zevenzitter?

Laden ... Laden ...

Meest bekeken

Inloggen