Het nieuwsoverzicht met artikelen over "zevenzitters"

Nog geen lid, registreer nu! Of wachtwoord vergeten?

Weblog

Volkswagen I.D. Buzz Concept: oude tijden herleven in nieuw en supermodern jasje

January 17, 2017, door Janno Roele

Oude tijden zijn nieuw leven ingeblazen als je kijkt naar de Volkswagen I.D. Buzz Concept. De meer dan charmante Volkswagen T1 lijkt voortgezet te worden in deze nieuwe concept car van Volkswagen. Dit keer volledig elektrisch en vol van nieuwe technologie en met maximaal acht stoelen. Het is nog een concept maar volgens mij moeten we Volkswagen oproepen hier zo snel mogelijk mee te gaan komen...

Op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit heeft Volkswagen dit concept onlangs geintroduceerd. Het elektrische MPV-studiemodel blikt vooruit op de toekomst en is ontworpen om elektrische mobiliteit wereldwijd binnen ieders bereik te brengen. Het nieuwe motto van Volkswagen zegt genoeg: "We make the future real." De I.D. BUZZ staat voor het nieuwe Volkswagen: modern, positief, vol emotie en gericht op de toekomst. De ambitie van Volkswagen is om in 2025 willen een miljoen elektrische auto's per jaar te verkopen, waarmee e-mobility de nieuwe kerntaak van Volkswagen wordt. Vanaf 2020 introduceert Volkswagen de I.D.-familie, een nieuwe generatie volledig elektrische en volledig verbonden auto's voor een miljoenenpubliek. Of de I.D. Buzz daar vanaf het begin onderdeel van uitmaakt is nog even de vraag.

Elektrische actieradius van 600 kilometer

De I.D. BUZZ is een vierwielaangedreven auto met elektromotoren op de voor- en achteras, een volledig autonome rijstand (I.D. Pilot) en een nieuwe besturingsinterface. De I.D. BUZZ is gebaseerd op de nieuwe Modular Electric Drive Kit (MEB) en biedt comfort op lange ritten en meer dan genoeg ruimte voor bagage. Zijn elektrische actieradius is 600 kilometer volgens de NEDC-meetmethode. De I.D. BUZZ kan worden opgeladen via inductie of een laadstation. Met een laadvermogen van 150 kW duurt het ongeveer een half uur om de I.D. BUZZ tot tachtig procent op te laden. Slechts vier maanden geleden onthulde Volkswagen op de autoshow van Parijs de compacte broer van de I.D. BUZZ, de I.D., het eerste model op het MEB-platform dat in 2020 wordt gelanceerd.

Autonome I.D. Pilot-modus

Net als de I.D. is ook de I.D. BUZZ in staat om volledig autonoom te rijden. Als de bestuurder op een knop op het stuur drukt, beweegt het stuurwiel het dashboard in. De I.D. BUZZ schakelt daarna over op de volledig autonome I.D. Pilot-modus (mogelijk vanaf 2025). De bestuurdersstoel kan dan worden omgedraaid, zodat de bestuurder ontspannen met de passagiers op de tweede zitrij kan praten. De I.D. BUZZ houdt zelfstandig zijn omgeving in de gaten met laserscanners, ultrasone sensoren, radarsensoren, een camera die naar voren kijkt en camera's die alles rondom waarnemen. Overige informatie over het verkeer ontvangt de I.D. BUZZ vanuit de cloud.

De I.D. BUZZ heeft geen conventionele cockpit meer. Alle belangrijke informatie wordt via een head-up display als augmented reality en in 3D aan de bestuurder getoond. Het infotainmentsysteem en de airconditioning zijn te bedienen via een uitneembare tablet. De bedieningsknoppen die belangrijk zijn voor het rijden, zitten op het stuur. Het hart van het stuur is een touchscreen dat functioneert als een aanraakgevoelig, multifunctioneel scherm.

De I.D. BUZZ staat op het verlengde MEB XL-platform. Het studiemodel is 4.942 mm lang, 1.976 mm breed en 1.963 mm hoog en gebruikt zijn binnenruimte optimaal vergeleken met andere elektrische auto's. In het interieur is plek voor maximaal acht stoelen, die in diverse configuraties kunnen worden opgesteld. De I.D. BUZZ is niet alleen heel ruim, maar ook zeer comfortabel. Zijn wielbasis is met 3,30 meter extreem lang. In de vloer tussen de voor- en achteras is de batterij van de I.D. BUZZ weggewerkt. Die constructie zorgt voor een laag zwaartepunt en een perfecte gewichtsverdeling. De wielophanging van de I.D. BUZZ, met elektronisch geregelde schokdempers, staat garant voor topcomfort. Zijn elektrische aandrijflijn is goed voor een vermogen van 275 kW/374 pk en past uitstekend bij het dynamische karakter van de auto. De versie van de I.D. BUZZ die in Detroit is gepresenteerd, gaat in 5 seconden van stilstand naar 100 km/u en haalt een begrensde topsnelheid van 160 km/u.

Volkswagen koppelt een hippe lifestyle aan de nieuwe I.D. BUZZ maar we denken dat ook gezinnen met meerdere kinderen er uitstekend gebruik van kunnen gaan maken hoor!
Wat vind jij van de Volkswagen I.D. BUZZ? Laat je reactie achter...

Foto's

Reageer zelf

Wil je reageren op dit weblog? Vul hieronder je reactie in en laat je naam en e-mailadres achter. Jouw e-mailadres zal niet op de site worden vermeld.

Als je je eenmalig aanmeldt als lid van 7zitter hoef je nooit meer je naam, e-mailadres of de beveiligingscode in te vullen. Bovendien kun je dan zien in welke auto de andere leden rijden, hun profiel bekijken en je eigen profiel aanmaken. Meld je nu aan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ouder artikel: Top Secret: Tiguan Allspace (zevenzitter) (23 December 2016)

Nieuwer artikel: Vernieuwde SUV Mitsubishi Outlander 2017 (01 February 2017)

Volg 7zitter op Facebook

Like 7zitter op Facebook om op de hoogte te blijven van onze updates.

Advertenties

Geef je mening

Wat is jouw nummer 1 uit de top 10?

  • Volvo XC90 (34%, 37 Votes)
  • Ford S-Max (15%, 17 Votes)
  • Audi Q7 (15%, 16 Votes)
  • Toyota Prius Wagon (10%, 11 Votes)
  • Ford Grand C-Max (6%, 7 Votes)
  • Ford Galaxy (6%, 7 Votes)
  • Citroen C4 Picasso (5%, 5 Votes)
  • Renault Grand Scenic (4%, 4 Votes)
  • Volkswagen Caddy (3%, 3 Votes)
  • Chevrolet Orlando (3%, 3 Votes)

Total Voters: 110

Loading ... Loading ...

Most wanted

Inloggen