Renault Trafic Passenger


  • Diesel

Producties

  • 4-deurs, Personenbus, 2011-2014
  • 4-deurs, Personenbus, 2015-2020

Algemene informatie

De Renault Trafic Passenger is feitelijk dezelfde personenbus als de Fiat Talento, Nissan Primastar Combi, Mitsubishi Express, Chevrolet Trafic en de Opel Vivaro (tot Opel in 2018 werd overgenomen door de PSA Group). Deze personenbusjes zijn dan ook het resultaat van een samenwerking tussen diverse fabrikanten. Het ontwerp van de personenbusjes komt uiteindelijk wel van Renault waarbij werd voortborduurt op de Trafic, die al sinds 1980 geproduceerd wordt. Een verschil tussen de busjes is wel de plaats waar ze aangeboden werden. Zo werden de Renault Trafic en Nissan Primastar gezamenlijk in de Nissan-fabriek in Spanje geproduceerd, waardoor deze modellen ook in Nederland furore konden maken. Omdat in deze fabriek ook de Vivaro werd geproduceerd (ook in Luton, Engeland als Vauxhall Vivaro overigens), is ook dit model in Nederland ook gemeengoed geworden. Modellen als de Fiat Talento, Mitsubishi Express en Chevrolet Trafic werden meer geproduceerd voor de Aziatische en Noord en Zuid Amerikaanse markt. De 7-persoons uitvoering van de Renault Trafic werd uiteindelijk geproduceerd tot en met 2020. De nieuwe Renault Trafic is enkel nog beschikbaar met een dubbele cabine die slechts plaats biedt aan 6 personen.

Energielabel

Het meest recente model (2015-2020) van de Renault Trafic Passenger is beschikbaar met de volgende Energielabels

Ruimte

De lange versie van de Trafic is 5,4 meter lang (de korte is 4,8 meter) en 1,96 meter breed. Daarmee is er dus genoeg plek voor 6 tot en met 9 zitplaatsen. Zonder de tweede en derde zitrij is er 3400 liter aan laadruimte beschikbaar. Dit is 1800 liter als enkel de derde zitrij uit de auto verwijderd is. De Trafic werd doorgaans geleverd met een tweetal schuifdeuren, waardoor de zitrijen goed bereikbaar werden gemaakt.

Techniek

De Renault Trafic werd geleverd met een handgeschakelde (van 2011 tot 2014 was een automaat ook optioneel) dieselmotor. Dit betrof een dCi waarbij gekozen kon worden voor 90, 95 of één met 115 pk. Bij dieselmotoren met 120, 140 of 145 pk kon ook gekozen worden voor een turbo. De oudere Renault Trafic (2011-2014) werd uitgerust met een 2.0 dCi, die ten opzichte van de huidige 1.6 wel een stuk minder was wat betreft de zuinigheid en uitstoot.

max pk

Beschikbaarheid

Nieuw leverbaar: nee

Aanbod occasions: gemiddeld

Tot 2020 werd de Renault Trafic als zevenzitter aangeboden, maar dit is nu enkel nog met een dubbele cabine met 6 personen. Wat betreft de tweedehands markt is er nog wel een redelijk aanbod aan de 7-persoons Trafic.

Bekijk ook: